Oznaki uszkodzonego układu wspomagania kierownicy

Oznaki uszkodzonego układu wspomagania kierownicy

Z komponentami układu wspomagania kierownicy, podobnie jak z innymi częściami pojazdu, może się nie udać. Systemy elektryczne są stosunkowo łatwe w obsłudze, ponieważ diagnoza jest zwykle minimalna – zwykle działają lub nie działają, bez żadnych przerw. Kiedy zawiodą, silnik wspomagania lub zespół zębatki i zębatki zostaną wymienione, a niektóre powiązane czujniki prawdopodobnie będą wymagały kalibracji. Z drugiej strony układy hydrauliczne mogą stopniowo zawieść i mogą być trudniejsze do zdiagnozowania. Warto to sprawdzić, to nie naprawa pomp więc koszty za diagnozę nie powinny być duże. 

Powietrze, które dostaje się do układu hydraulicznego przez nieszczelność, może być jednym z winowajców powodujących problemy, lub niewyważone opony generujące wibracje, które odbijają się w całym układzie, mogą nadmiernie obciążać części i powodować ich awarię. Mając to na uwadze, niektóre znaki ostrzegawcze związane ze zbliżającymi się lub występującymi w czasie rzeczywistym awariami hydraulicznego wspomagania kierownicy obejmują:

  • Konieczność częstego uzupełniania zbiornika płynu wspomagania układu kierowniczego. Jeśli poziom płynu w tym miejscu stale spada poniżej linii „bezpieczny” lub „dodaj”, gdzieś w układzie występuje wyciek, który należy zidentyfikować i naprawić, zanim wystąpią dalsze uszkodzenia. Poszukaj płynu gromadzącego się na częściach silnika lub na ziemi podczas postoju pojazdu. Wyciek może być przez przewody płynu wspomagania kierownicy, pompę wspomagania kierownicy, a nawet skrzynię biegów lub zębatkę.
  • Kierownica, którą trudno obrócić. Piękno wspomagania kierownicy polega na tym, że sprawia, że ​​obracanie kołem jest łatwe, więc jeśli kierowanie staje się uciążliwe, wyraźnie widać problem, który wymaga diagnozy.
  • Koła nie reagują na drobne skręty kierownicy lub jest dużo „luzu” na kierownicy. Już kilka stopni nacisku kierowcy na kierownicę powinno zapewnić zauważalny i odpowiedni ruch przednich kół pojazdu.
  • Jęki lub piski, gdy koło jest obracane lub gdy pojazd jest uruchamiany. Rozwiązanie może być tak proste, jak dodanie płynu do układu wspomagania kierownicy w celu doprowadzenia go do odpowiedniego poziomu lub może wskazywać na większy problem.
  • Wibrująca kierownica lub taka, która chce się obracać z jednej strony na drugą, a następnie z powrotem w sposób ciągły podczas jazdy.